lördag 21 januari 2012

Längtan till helgen

Jag vill inte hamna i det tänket att hela veckan är en enda längtan till helgen.
Så var mitt liv tidigare. Man kämpade sig igenom veckan och vardagen och sen när det var fredagkväll gick luften ur mig totalt. Hela helgen var fullproppad av planer och måsten.
Sen var jag helt slut på söndagkvällen när allt genomförts och jag blev lite uppmärksammad på att jag inte hunnit ta det lugnt. Samtidigt började måndagsångesten komma krypande. Dags att gå till jobb igen.

Jag vill inte hamna där igen. Allt som ska göras måste inte sparas till helgen. Det ka spridas ut under veckan. Jag måste få unna mig vila och återhämtning på helgen.
Jag har blivit väldigt duktig på det. Men känner att jag måste hitta balansen mellan göra & vila.

Njuter därför av lugn & mjukiskläder nu och belönar mig med middag med en kär vän ikväll.

Som den kloka mannen brukar säga; för att göra uttag måste du göra insättningar.
Han liknade mig vid en bankomat. Det går inte att ta ut pengar gång på gång utan att de inte tar slut inne i bankomaten. Med jämna mellanrum måste det fyllas på med pengar.
Detsamma gäller för oss människor.

Så glöm inte det, för varje uttag måste du göra en insättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar