lördag 4 juni 2011

What a week.

Har jobbat 3 dagar denna veckan;måndag, tisdag & onsdag. Detta var faktiskt min sista vecka på 25%. Jag kan inte förstå att jag redan gjort min första månad tillbaka på jobbet. Galet vad tiden går.

I måndags efter jobbet åkte jag till Nordhavn i östra Köpenhamn där jag skulle hälsa på min tidigare kollega Izabella. Främsta anledningen till besöket var att få träffa 10 dagar gamla Isaac. Men det var självklart kul att träffa Iza, hennes man Ronn och lille Elias 3 år också. Fika, bebismys, Elias-bus och skvaller fyllde en hel eftermiddag och halva kvällen. Gissa om jag sov gott den natten?

I tisdags unnade jag mig en lugn kväll hemma. Utan planer. Jag har ju lovat att ha minst 2 sådana vardagskvällar varje vecka. Så efter jobbet var jag och köpte nya stolsdynor till mina nya balkongstolar. Väldigt fina, randiga, på Åhléns blev det.

I onsdags efter jobbet hämtade Tessan upp mig. Vi åkte sen och handlade lite god mat och sen körde vi hem till henne. En kväll i soffan blev det. Jag hade egentligen tänkt åka hem i torsdags men vi ändrade den planen. Vi körde till Trelleborg och köpte ytterkrukor och sen vidare till Vellingeblomman. Sen hade vi trädgårdstjänst hela eftermiddagen. På kvällen lagade vi återigen lite god middag och däckade i soffan. Mys. Sen igår åkte jag hem!

Nu har jag åkt till mina föräldrar då jag har lovat att hjälpa min fader ikväll när de ska på fest. Klart man ställer upp. Funderar på om jag ska ringa en gammal kompis här och fråga vad de ska göra eller om jag bara ska njuta av en lugn kväll ensam? Får fundera lite till tror jag.
Imorgon åker jag hem till stan igen.

Ett jäkla åkande det har varit denna veckan.
Nästa vecka ska jag nog hålla mig i stan. Parkera där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar