tisdag 21 december 2010

Tisdag 21 December 2010

Ställde klockan imorse så att jag inte skulle missa doktorns telefontid.
Men vaknade av mig själv lite innan 07.
Är hos mina föräldrar just nu så hann prata lite med mamma innan hon gick till jobbet.
Fick sedan tag i doktorns sköterska som kunde informera mig om att jag nu är sjukskriven till siste januari. Det är blandade känslor kring det.
Jag VILL så gärna jobba. Jag saknar mitt jobb, mina kollegor och den sociala kontakten.
Men. Jag kan inte jobba just nu pga mitt fysiska tillstånd. Jag vet ju det.
Men jag önskar så att det hade varit annorlunda.

Jag har nu lovat mig själv att fortsätta i samma takt som senaste 2 veckorna. Dvs utmana mig själv lite och våga göra mer. Annars kommer jag att bli galen.

Så nu ska jag äta frukost och sen på med varma kläderna och bege mig ut på en promenad. Ska handla nougat på vägen, så har jag allt hemma till julgodiset som ska göras idag. Och ikväll ska jag göra kvällsmat till föräldrarna.
Jag får vara en kokerska nu helt enkelt, älskar ju att göra mat och det är kul projekt att ha.

Nu frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar