söndag 23 december 2012

Nu är det jul igen.

Nu är julen här.
Och det ser ut att bli en vit sådan. Ute är det ett riktigt snöoväder just nu.
Pappa är nu hemma från sjukhuset och ordningen är återställd. Han har en lång väg tillbaka, men bara det att han är hemma kommer göra stor skillnad.

I fredags hade jag julmys med fina M. God mat, ostar och gott i glaset. Fuldans till bästa musiken och shots förgyllde vår kväll/natt.
Igår blev vi hämtade av M's föräldrar och åkte hem til byn. Så jag är på plats. Redo för julfirandet.
Idag har mamma och jag handlat det sista och varit runt hos släkt och vänner och önskat god jul. Sen har vi slavat i köket och förberett det mesta.

Och imorgon kommer storasyster med sin familj och det ska firas jul med allt vad det innebär.
Innan dess ska jag hinna förbi fina C och hennes familj och önska god jul. Innan hon lämnar landet för nyårsfirande. Svin. Jag är inte bitter.

Kommer nog att stanna här sen i några dagar. Kanske fram till helgen. Bara koppla av och komma ner i varv. Har ett och annat att fundera över vad gäller 2013. Kanske dags att ta lite beslut.
Men det tar vi sen. Nu är det jul.

God jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar