lördag 2 juli 2011

En bortglömd blogg och en förlorad vän.

Jag har ignorerat bloggen. Glömt bort. Negligerat.
Jag vet egentligen inte varför. Om jag inte har orkat? Om jag inte har velat?

Exakt en månad sedan mitt senaste inlägg. Under denna tiden har både mycket och inget hänt.

Det största (och värsta) som har hänt är att en vän har lämnat oss. Gått bort. För 8 månader sedan påbörjade hon kampen mot cancern. Till en början såg det verkligen ut som att hon skulle vinna kampen. Men plötsligt blev hon chanslös. Jag kommer aldrig att glömma henne och hon fattas många. Jag tror fortfarande att jag är chockad och inte helt har förstått, så jag har inga fler ord.

När något så hemskt inträffar kommer man ner på jorden och inser vad som egentligen är viktigt. Vad som gör skillnad för mig. Alla andra problem eller bekymmer känns pyttesmå.

Anna, jag tänker på dig hela tiden.

1 kommentar:

  1. Ledsen att höra om din vän. Kanske inte så konstigt att du inte bloggat då annat har funnits i dina tankar. En stor kram!

    SvaraRadera