torsdag 14 juli 2011

Marknaden som regnade bort

Regn. Regn. Regn.


2 dagar om året är det marknad i byn där jag är uppväxt. Det är typ byns höjdpunkt.

Jag har aldrig varit så väldigt förtjust i denna marknad men man har liksom hängt med.

De senaste åren har jag inte varit där, men i år har jag ju ledigt dessa dagarna. Så jag tänkte att det kunde vara mysigt att gå en tur där och se på folk.

Men det har ösregnat hela dagen. Först nu börjar det spricka upp. Men jag trotsade iaf vädergudarna och cyklade dit i regnkläder med min mamma.

Vilket resulterade i att jag nu är trött, frusen och slö.

Fick precis sms från en gammal kompis som frågade om jag ville komma över på lite grillfest..låter trevligt, men jag blir nog hemma under filten.


Om det är fint väder imorgon kan jag tänka mig att bjuda gudbarnen på en karusell eller två dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar