tisdag 8 februari 2011

En dag vid spisen

Idag blev det en dag vid spisen för min del.
Har gjort köttfärssås, kycklingfajitas och nötfärs med tacokrydda. Sen har jag mätt upp allting i portioner i påsar och fryst in så.
Så har man all man fryst i portioner, och därmed äter man bara den mängd man ska.
Mycket bra.

Nu spånar jag på lite idéer till gudsonens dockhus. Han har nämligen ärvt det dockhuset jag och min syster hade när vi var små. Dvs med 70-tals inredning och väldigt slitet. Så såg min syster i en tidning att Karin Mannerstål från "Äntligen hemma" hade renoverat sitt gamla hus till sin son. Så nämnde min syster att hon skulle göra det till Alex, men som småbarnsförälder är tiden alltid på minus så jag kände att detta är ett projekt för mig!
Det kommer att bli målat, fondtapeter och lite möbler ska målas. Sen har jag hittat lite möbler på Tradera som jag är sugen på. Och t.ex kök tänkte jag att han skulle få ett helt nytt.
Känns verkligen som ett projekt för mig, jag har ju pysselfingrar.

2 kommentarer:

  1. Jessica (Nettans syster)10 februari 2011 kl. 18:19

    Hej Sandra. Jag har en kollega som har det som intresse att möblera, inreda, pyssla med dockhus. Om du vill kan jag fråga om länkar och tips (jag vet nämligen att hon beställer mkt på nätet). Kramar Jessica (Nettans syster)

    SvaraRadera
  2. Hej Jessica! Hoppas allt är bra med dig & Micke! Du får jättegärna be henne om länkar. Jag har hittat några men dom verkade inte så uppdaterade. Så tacksam för hjälp! Kram Sandra

    SvaraRadera