måndag 28 februari 2011

Dagens jobbiga samtal

Puh.
En massiv börda har lyfts från mina axlar.
Har pratat med Jobcenter i kommunen där jag jobbar.
Blev inkallad till ett möte tidigt på onsdag. Vill inte. Kan inte.
Ringde och förklarade. Hamnade först hos en sur växelhäxa som enbart kunde saker i svart eller vitt. Ingen gråzon.
När jag till slut började gråta i luren av frustration kopplade hon mig vidare till kvinnan som visade sig vara min nya handläggare:

Fina Kristina.
Jag fick dra hela min historia och jag möttes av inget annat än förståelse.
Hon förstod allt. Hon kommer inte att tvinga mig till dessa hemska informationsmöten och hon kommer istället att ringa mig när hon har frågor eller information.
Hon lyssnade. Hon förstod. Hon var mänsklig.

Hon förstod att det jag behöver är tid.

Behövde komma ut och få frisk luft efter samtalet. Cyklade först till Netto. Såg nämligen i veckans reklamblad att dom hade urfina sängbord för 299:-. Jag har letat efter precis sådana sängbord. Netto är väl inte direkt affären där man annars köper möbler, men när ett sådant erbjudande knackar på min dörr hälsar jag varmt välkommen.

Sen köpte jag svart färg till dockhuset. Kom just på att jag inte har delat med mig av bilder på spektaklet, de kommer.
Cyklade sen vidare till ICA där jag köpte lunch, tidningar, 1 film och 1 födelsedagskort.

Eftermiddagen är räddad.

1 kommentar:

  1. Skönt att bara sitta ner och koppla av - koppla bort. Njut! :)

    SvaraRadera