tisdag 1 mars 2011

Sovrum

Idag har jag varit instängd i sovrummet hela dagen.
Har rensat 4 garderober, 1 skåp och flera stora förvaringslådor.
Avslutade med att damma och dammsuga.
Ovanför mina garderober är där ett ganska stort tomrum upp till taket. När man inte har en klädkammare är detta utrymme idealiskt för förvaring av stora saker. I flera år har röran däruppe stört mig. Köpte därför billigt, vitt tyg och sydde ett draperi. Voila!

Röran är bortblåst!

För ganska exakt ett år sedan var jag på jakt efter ett skåp till sovrummet. Jag visste precis vilken typ av skåp jag ville ha och jag fck leta länge innan jag hittade vad jag ville ha. Och på en loppis blev detta drömskåp mitt för 300:-.
När jag väl hade hittat mitt drömskåp hade jag ytterligare en dröm jag ville uppfylla.
Jag ville ha ett par rosa balettskor hängande på skåpsdörren. Ingen vila, ingen ro.
Efter mycket letande hittade jag dessa perfekta balettskor i en liten butik i Göteborg. De är använda och kommer från Danska Balettskolan i Köpenhamn. De är pricken över i:et på mitt skåp.
Som jag skrev igår så dök det upp billiga och ursöta sängbord på Netto (av alla ställen). Jag slog till och byggde ihop det ena igår. Emballaget fullkomligen stank, vet inte av vad. Plast eller nåt starkt medel. Så nu står de ute och luftas och jag hoppas att lukten försvinner. Men de kommer att passa bra in i sovrummet.
Jag trivs verkligen i mitt sovrum och det får mig att känna mig lugn. Ljusa, mjuka färger.

1 kommentar:

  1. Gud så bra allt blev o jag håller med dig ditt sovrum är jätte mysigt helt ljuvligt :)
    Härligt att rensa lite? Bättre att slänga en sak för mycket än en för lite. Man kan alltid köpa nytt ;)
    Ha en bra dag gumman!
    Kram kram

    SvaraRadera