torsdag 10 mars 2011

-8,6 kg

Idag var det dags för vägning och det blev -0,6 kg denna veckan.
Så totalt -8,6 kg nu.
Wow. 8,6 kg. När man tänker efter är det ganska mycket.
Man får en guldstjärna var 3:e kg, vilket blir ett naturligt delmål. Så nu har jag 4 hg till nästa guldstjärna, och den SKA jag ha nästa vecka.

Efter vägningen mötte jag upp min fina vän Johanna, som till vardags är i Oman men som nu var hemma i 3 dagar på konferens. Så vi möttes upp och gjorde lite ärenden på stan och sen tog vi en fika. Vi har varit väldigt duktiga på att hålla kontakten ända sedan hon åkte för snart 2 år sedan så det kändes inte som att vi behövde lägga tiden idag på att gå igenom vad som har hänt i våra liv. För vi är fortfarande väldigt delaktiga varandras liv och hörs lite varje eller varannan dag. Oftast blir det via datorn men vi rings en gång i veckan/varannan vecka. Men det var underbart att få ge henne en kram och bara skratta ihop.
Hon kommer hem om 3 veckor igen. Jag tror att hon stannar 3 dagar den gången också och jag hoppas på lite mer tid tillsammans då. Sen nästa gång i ses är förhoppningsvis i slutet av sommaren när jag åker till henne i Italien, där hon ska jobba i sommar.
Hon är en riktigt riktigt fin vän den där Johanna.
Hade önskat att hon var hemma just nu, hade behövt henne nu och tidigare i vintras. Mest för att hon är en sådan person som sprider så mycket energi och som man är så avslappnad med. Men jag är stolt över oss att vi har lyckats hålla så tät kontakt och hålla vänskapen stark även på avstånd.

Imorgon ska jag iväg och träffa det där forskarteamet som leder projektet jag ska delta i.
Tydligen ska jag undersökas från topp till tå och sen svara på 100 ingående frågor.
Känns som att det kan ta en stund..
Sen ska jag luncha med min fina kusin Maria. Efter det ska jag möta upp mutti och vi ska ta oss till IKEA där vi ska möta upp vati. Där blir det lite inspiration, säkert lite shopping och vi tänkte festa till det med middag där.
Låter som att jag har en lång dag framför mig imorgon...därför går jag och lägger mig i soffan och avnjuter ett avsnitt av "The Bachelor".

3 kommentarer:

  1. -8,6 kilo? Grattis!!

    Det är 17 smörpaket, det!

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Idag när jag var och handlade tog jag upp 4 paket vetemjöl á 2 kg. Jääklar vad tungt det var. Så nästa gång får jag ta smörpaketen med andra ord. ;)

    Ha en bra helg du med!

    SvaraRadera
  3. Det är faktiskt ganska fantastiskt när man ser på det, tänk att man faktiskt har släpat runt på den tyngden extra HELA TIDEN!

    SvaraRadera