lördag 26 mars 2011

Små lätta moln...

...ser jag på din himmel, din himmel som är blå...

I förmiddags tog jag på mig jacka och satte mig ute i solen med filt över benen.
Satt och läste i säkert 1,5 timme och bara gassade.
Jag glömmer ibland bort hur skönt det är att bara sitta ute när det är fint väder.
Jag behöver inte gå ut och gå eller göra något annat utomhus, att bara sitta är härligt nog.
Och speciellt nu när jag är fängslad av boken. Då rusar tiden fram.

Tack vare vårkänslorna slår jag till på stort och unnar mig årets första riktiga grillning idag.
Det blir helgrillad fläskfilé, grillad majs, grillad lök och champinjonspett.
Till det blir det kall bearnaisesås. Jag såg av en händelse på viktväktarnas hemsida att dipsås (alltså sån chips-dippa) är väldigt få points. Och det finns väldigt många goda sorter, som dessutom är väldigt gott till grillat under sommarhalvåret.
Förra helgen när jag hade kycklingfilé testade jag OLW's dippa med bearnaisesmak.
Den är riktigt god! Kul, för jag älskar bearnaisesås. Så nu kan man äta det med gott samvete till grillat hela sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar