fredag 4 mars 2011

Fredag

För första gången på länge har jag fredagskänsla i kroppen.
En skön känsla.
Tror det har att göra med att jag har haft fullt upp denna veckan.
Eller kanske inte fullt upp. Men har haft mycket på schemat.

Imorse träffade jag min läkare. Hon är så bra.
Vi pratade och analyserade lite och ändrade sedan planen vi gjort tillsammans.
Så efter samtal med både henne och min arbetsgivare blir det ytterligare lite tid hemma.
Det känns rätt i maggropen för det är det jag behöver just nu.
Och jag fick både ris & ros av henne.
Ris därför att jag har kört på lite för hårt emellanåt. Inte bra.
"Det är en ordination som du ska följa, du ska vila och tillåta dig att ta det lugnt!"
Okej, då gör jag väl det då.
Fick frågan om jag vill delta i ett forskningsprojekt. Fick då prata med en forskare som förklarade vad det går ut på. Så nästa fredag ska jag träffa henne igen & då ska jag svara på 100 frågor om mitt tillstånd och därefter kommer jag att få gå igenom lite tester.
Efter det blir man satt på en av följande 3 "behandlingar":
1. Kognitiv beteendeterapi via internet
2. Fysisk aktivitet med hjälp av sjukgymnast
3. Vidare kontakt med läkare/kurator
Det hela går väl ut på att de sen efter 12 veckor ser hur långt man har kommit och sen gör de väl en analys om vilken av dessa metoder som fungerar bäst.
Känns som en win-win-situation för båda parter.

Efter läkarbesöket var jag på Specsavers och hämtade mina nya glasögon. 2 par blev det.
Väldigt fina!

Lyxade till det med ett besök på bokrea på vägen hem. 3 böcker blev det:
Titti Holmer - Lycka nu, en praktisk guide i mindfulness
Akasha/Olsen - Har du sovit gott?
Engström/Johansson - Ät dig frisk med grön mat



Nu ska jag krypa upp i soffan och bläddra i mina nya böcker!

1 kommentar: