onsdag 30 mars 2011

Raka rör med Nettan

I eftermiddags var Nettan hos mig. Finaste Nettan. Nettan och jag kommer från samma ställe. Trots att vi lärde känna varandra först i tonåren har vi egentligen följts åt sedan vi var väldigt små. Varit hos dagmammor som tillhörde samma lekgrupp, gått i parallellklass, haft gemensamma vänner. Och vi kommer från liknande familjer. Familjer med samma bakgrund och kärlek. Allt detta gör att det känns som att jag känt Nettan i hela mitt liv. Min och Nettans vänskap kan egentligen beskrivas med orden 'raka rör'. Vi har gått igenom mycket tillsammans och har alltid kört med just raka rör. Varit ärliga mot varandra och visat mycket känslor. Vi har aldrig varit rädda för att ställa obekväma frågor eller svara väldigt ärligt. Skratta och gråta. Nettan har haft ett jobbigt år. Drabbades av en orättvis sjukdom, alldeles för ung. Som allt annat i livet gick hon in i detta med ett jäklar anamma, samtidigt som hon vågade visa sin svaga sida. Jag är så stolt över henne. Imponerad. Förundrad. Hur har hon orkat? Det sköna när vi ses är att vi egentligen inte behöver ha något planerat. För när vi väl sätter igång och pratar tar det aldrig slut. Så vi sitter oftast bara rakt upp och ner och pratar. Eller kanske snarare maler?! Idag pratade vi om energitjuvarna. Pratade om hur man ska bemöta dem och försöka få dem att ta mindre energi ifrån oss. Nettan är allt annat än en energitjuv. Hon är en riktig vän.

2 kommentarer:

  1. Man får inte nya gamla vänner så lätt. Gamla vänner är en skatt.
    :-)

    SvaraRadera
  2. Jag sitter med glädjetårar på mina kinder, jag har läst detta du skrivit flera gånger o mina tårar slutar inte falla. Är så glad o tacksam att jag får vara en del av ditt liv o att du vill o är en del av mitt liv.
    Jag blir stark o trygg med dig.
    Vi är starka tillsammans o vi kommer gå igenom livet hand i hand. Kommer alltid finnas här för varandra det vet jag.
    TACK för att DU finns!
    Kram kram älskade vän

    SvaraRadera