lördag 5 mars 2011

Lördag

Sov länge idag. Länge för att vara jag.
Har en helt orörd lördag framför mig vilket är väldigt skönt.
Tidigare kunde sådant stressa mig. Att vakna en lördag och inte ha något bestämt. Då började det krypa i kroppen. Om jag inte kom på något som behövde göras kunde jag börja ringa runt till vännerna för att göra upp gemensamma planer. Det slutade oftast med att både lördagen och söndagen blev full av planer och att jag på söndagskvällen sjönk ner i soffan och var helt slut.
Jag har varit för dålig på att tillåta mig lata helger och framförallt orörda helger.
Att ta dagen som den kommer. Och som min lärare i Mindfulness säger: "Att vara här & nu."
När han frågar vad klockan är vill han höra svaret.."här & nu"..
Så nu har jag ätit frukost och speglat mig med mina nya glasögon i 10 minuter. Snyggt!
Solen har vågat sig fram så jag ska ge mig ut på en promenad. Vart vet jag inte.
Och vad som händer resten av dagen vet jag inte heller.
Jag vet att jag måste och handla. Vill sticka klart raggsockan. Vill laga lite god mat & ta ett glas vin. Vill se Melodifestivalen.

Det kommer att bli en bra dag detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar