lördag 12 mars 2011

Dagen efter

Uttrycket "dagen efter" har fått en ny innebörd i mitt liv.
Tidigare var det ju uttrycket som beskrev tillståndet dagen efter fest och galenskaper.
Nu beskriver det mitt tillstånd dagen efter en fullspäckad dag.
Dagen efter en fullspäckad dag är jag trött, ledsen, känslig och inte särskilt social.
Igår var en fullspäckad dag så idag är det dagen efter..
Kände det direkt när jag vaknade och det är väl bara att acceptera.
Men jag är dålig på att bara acceptera läget. Jag vill försöka vända detta dåliga till något bra.
Men det fungerar sällan. Och jag har blivit tillsagd att bara gilla läget. Acceptera att nu är det en sådan dag, deal with it.
Jag kämpade på hela förmiddagen men för en timme sen fick jag kasta in handduken.
Skulle träffat Therese ikväll och haft myskväll men det går inte.
Therese förstår. Therese är en av de riktigt bra människorna i mitt liv. Som förstår utan att jag behöver förklara och som just nu kan läsa av mig. Jag behöver inte säga rakt ut hur jag mår, hon bara vet. Det får bli myskväll en annan dag helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar