tisdag 8 mars 2011

Spontan utflykt

När jag vaknade imorse hade jag inga planer för dagen.
Hade tänkt mig någon promenad och lite mys.
Men shoppingnerven vaknade och jag satte mig därför på bussen och gav mig ut på jakt efter lampfötter till mina nya läckra lampskärmar.
Hittade de perfekta lampfötterna och även inneskor och joggingskor.
Mycket nöjd.

Nu har jag skruvat ihop det andra sängbordet så nu är båda klara och redo för möblering.
Jag hoppas att det blir så bra som jag har föreställt mig.

Jag har en bekännelse...jag har ätit en kanelbulle.
Jag var så fikasugen och när jag väntade på bussen hem var där ett litet sött fik mittemot busshållplatsen. Det var en kvart till bussen skulle gå och kallt ute så jag gick in. Tog ett glas vatten och en kanelbulle. Den var så god!
Den var typ 5 points. Men den var värd det.
Tänkte ta mig en promenad nu i eftermiddag för att lätta på det dåliga samvetet.
Grejen är den att jag har en väldig massa bonuspoints som jag får lov att använda varje vecka. Dessa har jag ALDRIG använt. Så vad gör det då om jag unnar mig småsaker emellanåt?
Men det dåliga samvetet gnager på mig varje gång jag unnar mig något sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar