måndag 7 februari 2011

Världens bästa doktor

Idag har jag träffat en kvinna som i mina ögon är världens bästa doktor.
Jag träffade henne precis i början av min sjukdomsbild och jag tyckte om henne redan då.
Och nu är jag tillbaka hos henne och det känns så bra.
Hon förstod ALLT. Jag behövde inte förklara detaljerat vad som hänt och hur jag mår.
Hon hade faktiskt läst ALLA mina journaler innan jag kom och kom såväl ihåg mig och hon hade undrat hur det hade gått för mig, och var därför "glad" att se mig igen.
Så nu är jag sjukskriven 100% 1 månad, 75% 1 månad, 50% 1 månad och slutligen 25% 1 månad.
Jag lovade henne att inte tänka på jobbet nu utan ta tillvara på denna tiden och jobba vidare med det jag ska. Jobbet kommer sen när jag är redo.

Känns bra.

Nu ska jag äta lite lunch och sen ska jag gå till Stadium för att prova ut regnkläder. Jag tänker unna mig ett riktigt bra regnställ. Det är jag värd.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att du fick träffa en läkare som du gillar o som förstår hur man ska behandla andra människor o som bryr sig. Glad för din skull hjärtat.

    SvaraRadera
  2. Tack! Känns jätteskönt och en sten föll verkligen från mitt bröst.

    SvaraRadera