fredag 25 februari 2011

Energitjuvar

En del människor är det. Energitjuvar.
De tar mer energi än de ger.
Så när man har pratat med en sån person har man mindre energi än man hade innan man pratade med den personen.
Det är faktiskt inte ok.
Egentligen borde jag inte slösa min energi på sådana människor.
Men det är inte alltid så lätt. En del människor kan man inte utesluta ur ens liv.
Så är det bara.

Men jag måste jobba på att bry mig mindre.
Inte ta åt mig. För det är inget personligt.

Men speciellt i mitt nuvarande tillstånd önskar jag att dessa personer hade (ursäkta mitt uttryck) tagit ut sitt huvud ur sin egen bakdel och visat lite respekt och omtanke.
Och om dom inte bryr sig egentligen: fejka då! Låtsas bry sig.
Om inte annat bara för att få mig att må lite bättre.
Kanske för mycket begärt, vad vet jag.
Men jag håller på att förändras just nu, och det är dessa energitjuvar som kommer att känna av det. För jag kommer inte att tillåta dem att stjäla lika mycket energi som tidigare.

1 kommentar:

  1. Energitjuvar är bara småaktiga människor som stampar på din lycka med sina smutsiga gummistövlar. Vet att det är svårt, men försök att se bortom dem, energitjuvarna, och se det fina i livet istället. :)

    SvaraRadera