tisdag 22 februari 2011

Tillfälligt avbrott

Fick ett boktips i förra veckan hos beteendevetaren.

Tillfälligt avbrott - om att hitta ny energi när stressen satt stopp av Gun Britt Larsson och Åsa Joelsson.

Titeln fångade direkt min uppmärksamhet.
Tillfälligt avbrott.
Det är ju det jag har.

Det finns så många namn.
Utbrändhet. Utmattningssyndrom. Hjärnstress. Gått in i väggen. Gått i taket. Otillräcklighetssyndrom. Urladdning. Stresskollaps. Stressutlöst utmattningsreaktion. Utmattningsdepression.

Sedan detta drabbade mig 27/10-2010 har jag inte vetat vad jag ska kalla detta. Detta jag lider av nu. Utbrändhet känns som ett ord som har använts så mycket i media och i folkmun att det inte tas på allvar längre. Gå in i väggen känns alltför vagt och flummigt.

Men nu, när jag fick tipset om denna boken och gick till biblioteket för att låna den hittade jag orden som beskriver mitt tillstånd.
Tillfälligt avbrott.

2 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att höra att du blivit utbränd. Det lät som en bra bok att läsa.

    Svar:
    Vilken härlig strategi. Vi samlar också på mateusporslin.

    SvaraRadera
  2. SötaSandra, va fint du skriver! Jag visste inte att du hade en blogg!
    Miljoner kramar...

    SvaraRadera