måndag 11 april 2011

Om att lämna folk bakom sig

Jag har svårt för det. Att lämna folk bakom mig.

Eller inte alla, men vissa.
En del människor försvinner "naturligt" ur ens liv. Vid flytt, nytt jobb och när man kanske gör val som leder åt olika håll.

En delmänniskor betyder/har betytt mer än andra, och just de människorna har jag svårt att släppa. Problemet med mig är (som jag varit inne på så många gånger tidigare...) att jag är en givare. Jag ger och ger och ger... Jag måste sluta med det. När jag inte får något tillbaka ska jag sluta ge. Basta. Det är jättesvårt att bara ändra på sig och sluta ge, men jag måste verkligen jobba på det. För jag gör mig själv illa och skapar så många onödiga tankar.

Det var någon som skrev något i stil med: människor från ditt förflutna som inte följde med till din framtid stannade i det förflutna av en anledning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar