fredag 8 april 2011

Resa

Jag har ett sådant sug efter att resa. Har av förklarliga skäl inte rest sedan jag var i Madrid i oktober. Längtar ut. Ska dock på en utflykt med resväskor idag. Jag & modern har ordnat en överraskningsresa till fadern som fyller jämnt om lite mer än en vecka. Så i eftermiddag ska vi åka med resväskorna hem till mig och ställa dem där. Nästa lördag kommer han få besked om att han ska åka till Malmö och ha med sig ombyte för 1 kväll och 1 natt. Då kommer jag att bjuda ut dem på middag på St Markus Vinkällare (det ska ätas lyxbuffé, mums!) och sen ska de sova hos mig. Dagen efter bär det sedan av på en resa söderut. Men han kommer ju att tro att det bara är natten hos mig som är grejen. No no! Så idag ska resväskorna planteras. Önskar det var mina resväskor och att jag skulle resa bort. Satt och kollade in resor igår för jag har fått upp ögonen för Maldiverna. Satt och läste om de olika 'atollerna' och olika resorts. Tror det får bli nästa långresa. Och priserna var inte så illa. Föreslog en resa dit nästa vinter för C som nappade direkt. 2-3 veckor i februari-mars 2012? Vem vet! Men först ska det nog bli en vecka i Italien i sommar. Har inte varit i Italien på 2 år...och innan var jag där var och varannan vecka. Saknar. Dags att åka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar