fredag 15 april 2011

Solen skiner, och likaså mitt humör

Idag har jag varit väldigt hjälpsam mot min käre far. Hans bil skulle till verstaden för däckbyte så jag tog mig an denna uppgift. Så körde dit imorse och lämnade bilen och tog en timmes promenad medan jag väntade.
Nu ska jag göra upp en plan. Det ska handlas och hämtas ut paket på posten. Det som ska handlas är mat till morgondagens brunch som jag ska servera mina föräldrar hemma hos mig. Imorgon ska jag nämligen fira min pappas 60-års dag. Så först blir det brunch hemma hos mig. Sen blir det nog en tur på stan. Om jag har jätteont i foten får han och mamma gå själva och jag kan bli hemma på balkongen..hehe. Sen på kvällen ska jag bjuda dem på St Markus Vinkällare och deras lyxbuffé. Jag har aldrig ätit där så det ska bli spännande. Alla säger att det är fantastiskt gott och att där är så mycket mat. Behöver jag nämna att det inte ska räknas points imorgon?! Efter maten ska vi åter hem till mig, där blir det lite kaffe och slapp. Sen ska dom övernatta hos mig, för på söndagmorgon ska dom iväg på överraskningsresa som mamma och jag har ordnat med. Han vet ingenting, inte ens att dom ska åka någonstans. Så i present från mig får han middagen på St Markus och en guidebok om resmålet. Mycket nöjd med dessa presenter. Nu ska jag åka och handla så att jag kan komma hem och sätta mig i solen med tidning och iste! Och behöver jag ens säga att allt känns lättare och bättre idag?! Känner mig rentav glad!

2 kommentarer:

  1. Så spännande med överraskningar o njut nu av maten på vinkällaren för den är underbar o man vill ju gärna provsmaka lite av varje ;)
    Skit i pointsen det kommer fler dagar.
    Hälsa Bo Grattis från mig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oh, det låter som en störtmysig dag!

    Ha så skoj!

    SvaraRadera